Jak przeprowadzić programowe usunięcie AdBlue?

Usuwanie AdBlue w wielu przypadkach jest najlepszym sposobem na wyeliminowanie kłopotów z układem SCR. Z praktycznego punktu widzenia proces ten nie polega na fizycznej ingerencji, lecz umiejętnym programowaniu sterownika pojazdu i dezaktywacji systemu SCR przy pomocy komputera. Programowe usuwanie AdBlue jest bezpieczne, skuteczne, a jednocześnie odwracalne.

Usuwanie AdBlue — na czym to polega?

Usuwanie AdBlue w praktyce polega na programowym wyłączeniu SCR przy pomocy sterownika z indywidualną mapą. W tym przypadku mamy więc do czynienia z dezaktywacją wykonywaną na podobnej zasadzie jak przeprowadza się tuning elektroniczny dla podniesienia osiągów silnika. Oczywiście ingerencja i usunięcie AdBlue w żaden sposób nie wpłynie na poprawne działanie silnika — ani na osiągi, ani na jego rozruch.

Po dezaktywacji systemu wyeliminujemy problemy z układem SCR, którego częścią jest zbiornik AdBlue, co niewątpliwie może wpłynąć na komfort użytkowania pojazdu. Nie trzeba będzie się już martwić komunikatami na desce rozdzielczej czy aktywacją trybu awaryjnego przez awarie uszkodzenia układu dozowania mocznika.

Jednocześnie należy pamiętać, że programowe usuwanie AdBlue powinno być wykonane wyłącznie przez specjalistów. Tylko wtedy będziemy mieć pewność, że proces został przeprowadzony umiejętnie. Tego rodzaju usługi świadczy nasza firma, która dysponuje nie tylko odpowiednim sprzętem, ale przede wszystkim doświadczoną ekipą. Dzięki temu wszystkie usługi realizujemy na najwyższym poziomie.

W przypadku programowego usuwania AdBlue zawsze wcześniej dokładnie zapoznajemy się z układem, a następnie przeprowadzamy fachową diagnostykę. Zapewniamy też optymalizację oprogramowania sterownika silnika po usunięciu AdBlue. W ten sposób skutecznie eliminujemy logikę i błędy związane z AdBlue.

Dlaczego usunięcie AdBlue może być potrzebne?

Aktywny system AdBlue może przyczyniać się do wielu problemów z pojazdem, szczególnie z samochodami ciężarowymi. Ze względu na to, że AdBlue to wodny roztwór mocznika najbardziej problematyczny bywa zimą, gdyż może dochodzić do jego zamarzania. Większość układów przechowywania i dozowania tego płynu wykonanych jest z tworzyw sztucznych, które niestety mogą ulegać uszkodzeniom — zwłaszcza gdy dochodzi do zamarznięcia ich zawartości. W przypadku usterki układu dozującego AdBlue lub braku płynu w układzie samochodu często dalsza podróż jest uniemożliwiona i trzeba skorzystać z usług serwisu.

Dość kłopotliwy w eksploatacji AdBlue często jest więc po prostu usuwany programowo, aby raz na zawsze pozbyć się opisanych wyżej sytuacji.